onsdag 1 april 2009

Ny dag. Nya möjligheter. Och 1:a april är det oxå. Vi får väl se vad man hinner lära sig den här dagen om hur man bloggar och även hur många förbannade aprilskämt man ska gå på. Prio ett idag är hur som helst att väga och mäta tjejerna som blir nio månader om tre dagar. Vad fort tiden går! Ska även göra om BOEL-testet som ena tjejen inte svarade på sist och förmodligen inte kommer att göra idag heller med tanke på att hon är tokförkyld även denna gång :(

Hur som helst är ryggsäcken packad med choklad och smörgås till min "stora" pojke som ska gå på Knytte i det vackra vårvädret. Ibland längtar man tillbaka till den där tiden med Mulleverksamhet och allt vad det innebär. En grön mugg med Mulle på och varm choklad är det jag minns bäst från när jag var liten. Vilken frihet!

2 kommentarer:

ylvisen sa...

Ja det är inte lätt att få till det i början men det löser sig nog!

Jag har oxå fina minnen från skogsmulle :o)

Suzy71 sa...

Inte blev det mycket tid till att försöka förstå sig på bloggandet en så'n här vacker vårdag. Allt annat gick vägen idag hur som helst. Inte blev jag lurad, BOEL-testet gick strålande mot min förvåning och med all positiv energi bar det av mot Coop för att köpa en cykel med stödhjul till min "stora" pojke. Vilken lycka!?! Harig som han är så trodde jag att det skulle ta lite tid att ens få upp honom på cykeln. Men som tur var så fylldes gatan här utanför med barn, cyklar, elbilar, pappor med radiostyrda bilar och mammor med barnvagnar och av bara farten så tog det ca fem minuter och glädjen var total: -Mamma, jag cyklar!!!