måndag 18 maj 2009

Dalsland - Mitt paradis

Snart har jag packat klart inför årets första resa till Dalsland. Imorgon åker jag, barnen och min älskade mormor till landet för att bara njuta. Mormor kommer att vara där fram till september och vi andra åker hem nästa onsdag och återkommer i juli igen. Det är en hel del att göra när vi kommer fram. Klippa gräs, rensa ogräs, hämta vatten i brunnen, sätta upp en grind vid altantrappan, lägga i roddbåten och mycket, mycket mer. Det ska bli sååå underbart! Självklart ska vi åka till min mammas grav och göra fint på den. Emil blir den som vattnar graven och pussar på den vita lilla fågeln som sitter på stenen. Det är helt underbart att se honom då. Man kan förstå att många tankar far i hans huvud.
Det lär även bli många promenader till kossorna, lammen, hästarna och åsnorna! Kanske tar vi en tur med bilen och åker på älgsafari i skogen förbi alla små mysiga skogstjärn.

(Kusinerna)

Det är förmodligen ingen täckning för internet. Förra året gick det inte ens att ringa på mobilen. Sms var det enda som funkade i ett av fönstren i stugan. Skönt med på ett sätt :) Man får njuta av lugnet med andra ord!

(Emil, gammelmormor och min kära vän Carina med sin dotter Wilma på altanen.)

Hoppas verkligen på bättre väder så att vi kan äta frukost på altanen och kanske njuta av ett glas vin eller två där när de små har gått och lagt sig! Längtar!

2 kommentarer:

ylvisen sa...

Åh va mysigt det ser ut! Njut!

Har försökt att svara från jobbet ibland men det är inte alltid det går bra...kanske betyder att man inte ska hålla på med sånt på arbetstid...

KRAM

Suzy71 sa...

Kan lova att veckan var helt underbar! Kran