tisdag 12 maj 2009

Anton Lind i MittP3 och lillebror Love som har downs syndrom

Har precis lyssnat på Anton Linds berättelse, några dagar i efterskott tack vare att andra bloggat och gett mig tipset, om sitt och sin lillebrors liv. Vilken härlig och klok storebror, snacka om syskonkärlek! Ååå vad jag önskar att alla människor hade samma sunda inställning!

Klicka på länken och lyssna med hjärtat!
http://www.sr.se/webbradio/?id=1736795&type=broadcast

Jag funderar ibland över hur det kommer att bli i framtiden, speciellt för syskonen. När jag lyssnar till Antons berättelse kan jag bara känna att det blir bra! Det är nog bäst att sluta oroa sig och leva i nuet! Det blir som det blir!
Och jag tror och hoppas att framtiden blir fantastisk och lärorik för alla som kommer att få vara med på våra barns resor genom livet!

6 kommentarer:

ylvisen sa...

Vi lyssnade här om kvällen när vi vek tvätt :) mycket klok storebror! Funderar på om jag ska låta Jesper lyssna på det, undrar hur mycket han förstår, undrar om han kan tycka att det är kul att höra? Kanske är han för liten för att först allt...

Jag funderar oxå en del på framtiden, men det blir mindre och mindre, vi kan inte göra så mycket mer än att hänga på och se till att våra barn växer upp som trygga individer. Men visst kommer tankarna ibland, det känns ju ok i vår närhet med människor vi känner men sen då, i stora vid världen... hm... Klart det bli bra, vi kör på det!

kram

Suzy71 sa...

Absolut! Det är som det är och bara gilla läget precis som Anton. Att ha en bra självkänsla och stå upp för sina nära och kära är det viktigaste vi kan förmedla till våra barn.
Kram

Anonym sa...

Kikar in via Ylvisens sida :-)
Fina barn ni har! Nu ska jag spana viadre lite på din sida!
Kram marica

Suzy71 sa...

Tack snälla Marica! Ja, de är fina och helt fantastiska! Kul att du kikade in! Har du själv nå'n blogg kanske?
Kram

Lena sa...

Vist var programmet bra!

Än så länge är Agnes och Linnéa allra bästa vänner och Agnes älskar Linnéa så mycket och de har så roligt ihop.
Agnes har också en bra förståelse för Linnéa (för det mesta, självklart har de lite bråk som alla syskon) och oftast förstår hon varför det tar längre tid för Linnéa i mycket.

/Lena

Suzy71 sa...

Hej Lena!
Kul att du tittade in! Spännande att du oxå har tvillingtjejer! Ska kika lite i din blogg när jag får tid över.
Sussie