onsdag 6 maj 2009

Ingen badgrupp på habiliteringen i höst.

Känner mig så besviken. Har fixat med jobbschema inför hösten så att jag och min älskade tjej ska få lite egen tid på fredagar till bassängträningen som är avsedd för barn i hennes situation, samt de värdefulla fikastunderna vi familjer har tillsammans efteråt. Fick idag beskedet att dessa badtillfällen ska tas bort p g a att det finns bättre behövande. Jag har absolut förståelse för det men det känns ändå så oerhört trist. De här stunderna har varit så värdefulla för oss och var även vår första möjlighet till kontakt med andra familjer i samma situation, på ett enkelt och kravlöst sätt.
Vi ska verkligen passa på att njuta av och ta' tillvara på de få återstående badtillfällena innan sommaren.

6 kommentarer:

Carina - den gråa pippin sa...

Nä, vad synd! Jag minns stunderna som om de vore igår. Det var en höjdpunkt att bada för Felix och sen få prata lite, så där kravlöst som du säger. Nu kan man ju bada på fredagkvällen med FUB i samma bassäng. Men det blir inte lika lugnt om man säger så. Det är lite större barn och även syskon.
Så vi får väl hålla koll och passa på vädret för att kanske sammanstråla på vallby eller djäkneberget i sommar - kravlöst! Fika finns ju att köpa där = ingen extra packning förutom den vanliga trunken man brukar ta med på små utflykter. ;-)

Suzy71 sa...

Helt sant! Är iofs ganska duktig på att fylla termosen med kaffe och se'n är jag ganska nöjd.
Tror nog att det blir ett för stort sammanhang att gå till bassängen på fredagskvällar. Har trots allt tre barn under fyra år och man är ju inte direkt en bläckfisk även om det känns så ibland. Valet av veckodag känns inte heller helt ok. Fredagkvällar har så mycket annat värdefullt att erbjuda :)

ylvisen sa...

Fy fan va jävla arg jag blir...förstår oxå att det finns dom behöver det bättre men besviken kan man ju få vara. Vi har aldrig kommit iväg till badet på fredagarna, mycket för att man redan har badat den dagen. Jag har oxå HÖRT att ibland är det några familjer men oftast många och ganska hög ljudnivå, känns inte som om det är något för oss men har tänkt att gå dit och prova....

Värst vad du är ute och partajar! :o)

Programmet går säkert att lyssna på i efterhand!

Vad gör du den 6 juni? Funderar på en liten ds-träff hemma hos mig. Micke bortrest.

kram

Suzy71 sa...

Inga planer den 6:e juni. Tycker det skulle vara supermysigt med en ds-träff! Kram

ylvisen sa...

Bra! Återkommer! Jenny från köping kunde inte men carina och monika är på! Hörs igen! kram

ylvisen sa...

Hej!

Kan du vara snäll och mejla mig så jag får din adress, gärna nå mobilnummer oxå om ok!

Kram ylva ylvisen77@hotmail.com