tisdag 23 mars 2010

Dags att byta ut ena spjälsängen...

Inte nog med att Whilda har fått en ny sorts penicillinkur mot öroninflammationen då den förra inte hjälpte så ska hon passa på att göra nya framsteg också. Visst är det kul med barns utveckling. Men när man är sjuk så brukar man ju snarare regrediera sägs det. Men inte Whilda inte! På nå't märkligt sätt tar hon sig ur spjälsängen vid dryga 1 1/2 år. Hmmm Det känns faktiskt ganska drygt att behöva ta' tag i just nu. Vet hur det var när storebror Emil skulle sluta med spjälsäng vid samma låga ålder. Då p g a att jag var själv hemma med diskbråck och omöjligt kunde lyfta upp honom ur sin säng. Min kära sambo tjänstgjorde i Kosovo då mycket lägligt. Emils strategi varje kväll var att tassa ur sängen, gå ner för trappen, otaliga gånger... Men envis som jag är så såg jag till att varje gång vänligt men bestämt se till att han låg i sängen och somnade där, ibland dock av ren utmattning. Han insåg väl till slut, efter ca två veckor, att det inte lönade sig att ens försöka få vara uppe på kvällarna. Ser nu framför mig hur scenerna kommer att se ut både vid vilan efter lunch och kvällsnattningarna. Om det bara handlade om Whilda och hennes sömn så skulle det kännas enklare. Problemet är att Thuwa sover i samma rum och att Whilda gärna finner olika strategier för att kliva i Thuwas säng och göra henne sällskap. Syskonkärlek i all ära... Tack ... Men nej tack i detta läge!

4 kommentarer:

ylvisen sa...

Företagsam liten tös. Då vet du hur framtiden kommer te sig i några veckor då, skönt :) Som om man inte hade annat att göra :D Hoppas det löser sig på något bra vis!

Ses vi på lördag på familjeträffen?

kram ylva

Suzy71 sa...

Som vanligt så får man väl tänka att finns det ju värre saker här i livet ;)
Det blir liksom lite enklare då!
Vet du vad som händer på lördag? Har inte riktigt koll.
Kram

Suzy71 sa...

Kvällen blev lugn! Läste "Max potta" för tjejerna i Whildas nya säng, pussade godnatt, släckte och gick ut. Hörde lite gnäll och någon "undrar vem" som var uppe och knatade runt. Läste saga för Emil i hans rum. Gick ut och sedan var det knäpptyst överallt. Helt perfekt! Lagom till "Mästarnas mästare". Efter programmet smög jag in för att titta om lilla damen låg i sängen eller slocknat på golvet. Döm om min förvåning när hon låg där i sin stora säng och bara toksov. Lycka! Har dock bestämt mig för att skaffa ny lampa till jordgloben i tjejernas rum så de slipper liggga i kolmörker. Kändes lite elakt. I morse vaknade dock Whilda kl 6... Och det var ju inte riktigt lika roligt!

Linda S sa...

Familjeträffen! Tack för påminnelsen.

Jag har en tävling på min blogg som kanske kan intressera.
http://21.appelklyftig.com/#post98